Despre campaniile PPC

Ce este o campanie PPC?

PPC este acronimul de la Pay per Click și desemnează acele campanii de promovare în care plata se face pentru fiecare click ce a fost făcut pe anunț, și nu doar pentru simpla vizualizare a acestuia.

Etapele unei campanii PPC

Primul și cel mai important pas în reușita campaniei este realizarea unui audit bine documentat. Mai exact, echipa noastră de specialiști demarează o analiză în profunzime a stadiului în care se află brandul la momentul respectiv, a campaniilor de promovare în derulare și a rezultatelor campaniilor anterioare, în așa fel încât să aibă o imagine de ansamblu asupra nevoilor pe care le are brandul la momentul actual, dar și a ceea ce funcționează sau nu pentru el în vederea atingerii rezultatelor dorite. Tot în acest punct este foarte important să se stabilească un obiectiv central care se urmărește a fi atins în urma acestei campanii, și, dacă este necesar, se pot formula și câteva obiective secundare, ce se desprind din primul. Fie că vorbim de creșterea vizitelor pe site, de sporirea numărului de apeluri telefonice, sau chiar a vânzărilor, acest lucru trebuie stabilit încă de la început pentru a  ne putea concentra toate eforturile în aceeași direcție.

Odată realizată această analiză și formulate obiectivele, se poate trece la următorul pas, și anume, pe baza a ceea ce s-a obținut în prealabil, să se realizeze unu research cu privire la cele mai eficiente cuvinte cheie pe care brandul să le folosească în crearea anunțurilor publicitare. Cuvintele cheie trebuie să desemneze acei termeni pe care publicul este cel mai predispus să le folosească în momentul în care caută servicii sau produse pe care le oferă brandul.

Mai apoi, se poate avansa înspre derularea anunțurilor propriu-zise, mai întâi sub formă de test, pentru o perioadă bine delimitată, în așa fel încât să putem analiza comportamentele publicului în raport cu anunțurile. Ulterior, putem decide dacă sunt necesare sau nu schimbări în strategia inițială și abia acum să demarăm campania spre atingerea obiectivelor stabilite inițial.

Odată realizate aceste aspecte, este foarte important să se monitorizeze constant comportamentele publicurilor care iau contact cu anunțurile pentru a putea adapta strategia în timp.

Foarte important în acest tip de abordare, și anume campanii PPC, este faptul că bugetul poate fi mult mai bine gestionat, plătindu-se strict pentru acțiuni notabile (click-uri pe anunț), ce au șanse mai mari de a se transforma în conversii, decât o simplă vizualizare. Tocmai acest factor denotă eficacitatea mult mai crescută  a acestui tip de campanii, în raport cu cele tradiționale, care nu doar că nu îndeamnă spre acțiune, ci sfârșesc tot mai mult prin a fi vizualizate parțial sau chiar ignorate, ceea ce scade drastic rata de succes.

Leave a Comment