Cât de importantă este prima masă din zi?

Micul dejun este cunoscut și sub denumirea de „cea mai esențială masă a zilei”, însă majoritatea nu conștientizează importanța acestei gustări, motiv pentru care cei mai mulți preferă să nu mănânce dimineața pentru câteva minute de somn în plus. Micul dejun înlocuiește aportul de glucoză și te ajută să te simți energic și plin de viață. Furnizează, de asemenea, nutrienți vitali pentru o sănătate optimă.

În urma unor studii, cercetătorii au demonstrat că micul dejun oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Pe lângă faptul că îți crește energia și concentrarea pe termen scurt, te ajută să ții sub control greutatea corporală, reduce riscul de diabet de tip 2 și bolile de inimă pe termen lung. În ciuda acestor beneficii, cunoscute sau mai puțin cunoscute, mulți dintre noi sărim peste această masă din diferite motive. Thelife.ro prezintă o mulțime de strategii care te ajută să rămâi conectat la prima și cea mai importantă masă din zi.

Dacă vă simțiți lipsiți de energie dimineața, trebuie să știți că organismul și-a golit rezerva de glucoză în timpul nopții. Pentru ce care nu știu, acest compus organic este principala sursă de energie a organismului. Carbohidrații pe care îi consumați sunt descompuși și absorbiți sub formă de glucoză, cea mai mare parte a energiei corpului fiind stocată sub formă de grăsime.

Micul dejun contribuie la creșterea nivelului de energie și la refacerea rezervelor de glicogen, permițându-vă să vă mențineți metabolismul în funcțiune pe tot parcursul zilei. Eliminarea acestei mese din programul obișnuit va duce la un nivel scăzut de energie, la oboseală și lene.  Cercetările arată că persoanele care mănâncă micul dejun sunt mai activi fizic dimineața decât cei care mănâncă mai târziu în cursul zilei. Micul dejun este esențial pentru o distribuire corectă a energiei în corp.

Leave a Comment