Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-settings.php on line 472

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-settings.php on line 487

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-settings.php on line 494

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-settings.php on line 530

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-includes/cache.php on line 103

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-includes/query.php on line 21

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/tudiro/public_html/wp-includes/theme.php on line 623
Google si Optimizerii | Tudi.ro
Google si Optimizerii

Google si Optimizerii

Florin Costache, AKA Green Twinkie e unul din (putinii) bloggerii romani care scriu despre SEO si imi plac si care se vede ca are know-how, nu recita doar lectiile invatate de la altii (chiar daca nu sunt tot timpul de acord cu ce scrie). Acum cateva zile am citit un articol la el despre relatia dintre Google si optimizeri si pentru ca pe blogul lui nu se poate comenta (iti strica density-ul? :P) o sa incerc sa ii raspund printr-un articol la care o sa adaug cateva pareri personale despre subiectul asta.

Ideea lui Florin e ca politica Do No Evil a Google-ului, cea care indeamna webmasterii sa nu incerce sa triseze sistemul si sa faca site-urile cu userii in gand (nu cu motorul), e o forma de manipulare pentru ca in cele mai multe cazuri SEO-ul ia locul si bugetul advertiserilor care altfel si-ar face reclama prin SEM (Adwords, deci bani bagati direct in buzunarul lui Google). Un punct valid, dar asta nu inseamna ca un Google trebuie sa fie la cutite cu orice SEO. Google incurajeaza optimizarea white hat (do no evil) pentru ca aceasta la randul ei incurajeaza creearea de calitate si eliminarea riscurilor create de spam, cloaking sau unnatural linking.

Sigur, chiar si un white hat SEO va incerca tot timpul sa impinga limita si regulile impuse de Google. De exemplu, cumpararea de linkuri e o tehnica folosita de orice white hat, de la Rand Fishkin pana la Aaron Wall, oameni care de-a lungul timpului s-au declarat white hatteri convinsi. De exemplu, Rand Fishkin spune in “The Professional Guide to Link Building” (ghid pe care il puteti vedea doar daca sunteti subscriberi la SEOmoz.org sau daca il cumparati ca item separat) ca link brokerii si cumpararea de linkuri directe sunt solutii viabile pentru link building:

“Link brokerage firms such as Text Link Brokers, Link Worth and Text Link Ads will sell you links on established pages for a monthly fee. The fee can range anywhere from $25-1000 depending on the quality of the link and the Page Rank of the linking page (although Page Rank isn’t the best metric when considering valuation). Buying these types of links can be very expensive, but if the ROI is there, they can be worth every penny in enhanced rankings and visibility.”

Deci obedienta de care vorbeai tu e pana la un punct. Cat despre black hatteri, eu zic ca e doar o chestie de mentalitate de business. De exemplu, mie imi place sa incep proiecte solide, care nu aduc bani pe moment dar care au potential long term. Un black hatter nu are timp si rabdare pentru asa ceva. El vrea profit acum, aici si va face orice ca sa il obtina pentru ca nu ii pasa de repercursiuni. Face 100 de siteuri spam cu content spinnere sau cu articole copiate, le pune sus pe net si uita de ele. Site-urile nu ajung de multe ori sus, dar ajung atat de sus incat sa aduca niste vizitatori unici si profit. Cand sunt prinse si banate/penalizate uita de ele si mai pune 100 de site-uri sus. Un white hat nu isi permite sa ia peste picior regulile Google pentru ca valoarea lui sta intr-un site, poate in doua si pierderile in cazul lui ar fi mult mai mari in cazul unui ban sau penalty.

Sigur, pentru un MFA blackhat-ul e rege. Dar uita-te putin pe piata SEO si zi-mi cine cumpara optimizare? Webmasteri cu MFA-uri sau firme cu businessuri care folosesc site-urile pentru imagine sau profit (gen magazine online)? Balanta se inclina covarsitor catre business-urile astea la care le pasa de site-ul lor si care nu isi permit sa ia vreun risc tocmai pentru ca pierderile ar fi enorme. Iar cand nu iti permiti sa iei vreun risc, joci dupa reguli.

Florin, te enerveaza “obedienta” noastra fata de Google si te inteleg. Si pe mine ma enerveaza de multe ori ca trebuie sa joc dupa cum imi canta altcineva; imi limiteaza de multe ori optiunile, uneori si creativitatea, pentru ca ma tenteaza si pe mine sa incerc unele tehnici blackhat. Dar cand ai spre exemplu un client care baga sute de mii de dolari pe an in SEO pentru un singur site, iti permiti sa te joci cu el si sa fii ultra-agresiv cu optimizarea? Sunt banii si imaginea lor la mijloc si in aceeasi proportie e si pielea si reputatia ta in joc.

Pentru o discutie absolut superba care compara business model-urile white hat si black hat va recomand “confruntarea” dintre Rand Fishkin (white) si Earl Gray (black), chiar daca articolul e mai vechi.

Linkright: http://clearnightsky.com/node/294


  1. This site may harm Google’s brand
  2. Link exchange gone bad
  3. Cat conteaza pozitionarea link-urilor pe pagina?
  4. Mituri SEO – TrustRank
  5. Relevanta versus Importanta

19 Responses to “Google si Optimizerii”

  1. FlorinNo Gravatar  Says:
    December 18th, 2008 at 8:16 pm

    Tudi, obedienta nu ma enerveaza atat de mult cat ipocrizia celor de la Google.

    Am mult prea multe chestii de spus despre strategiile lor (pana acum asemuite cu cele ale Microsoft, dar care din punctul meu de vedere sunt chiar mai periculoase), care nu incap intr-un comment box.. sper sa fac un update la blog cat de curand.

    Cu blackhat-ul sunt cat de cat de aceeasi parere cu tine. Am facut si eu niste MFA-uri; bani rapizi dar ma streseaza prea mult sa vad ca nu rezista domeniile mai mult de o luna :), asa ca o sa raman pe grayhat in viitorul apropiat.

    Bafta!

    ps: comentariile nu strica densitatea (nu ca mi-ar pasa :p) dar Drupal nu avea un filtru de spam prea bun atunci cand l-am instalat.

  2. Sergiu BirzuNo Gravatar  Says:
    December 18th, 2008 at 11:46 pm

    De multe ori stau sa ma gandesc daca nu cumva orice fel de SEO e blackhat pentru ca atunci cand promovezi incerci sa atingi rezultate artificial / aka “mai bune” ori lasand la o parte ce tine de corectitudinea sintactica a sitului (cod fara greseli, taguri, densitati si alte treburi onsite) tot ce e pe langa (si sincer face diferenta) e blackhat.
    Sincer eu vad mai mult o afacere in Google si ca orice afacere trebuie sa produca (de aici si relevanta mai slaba lately) asa ca sa nu fiti surprinsi daca vor proteja mult mai mult sistemul lor PPC decat calitatea SERP-urilor sau (intimitatea*cough) vizitatorilor.
    Prin urmare daca esti bazat(ma refer la XSS + scrapere + un_markov_ + domenii etc) te apuci de treaba si nu o lãlãi cu de-al de white hat…

  3. horoscopNo Gravatar  Says:
    December 19th, 2008 at 6:11 pm

    Si eu am intalnit destul de multe bloguri unde comentariile nu erau permise , probabil dintr-un respect exagerat pe care proprietarii acelor bloguri le aveau fata de vizitatori .

  4. uuuNo Gravatar  Says:
    December 20th, 2008 at 2:01 am

    Florine, chiar nu cred ca esti in masura sa vorbesti de ipocrizie. Negative seo daca intelegi ce vreau sa zic.

    Cat despre subiect nu cred ca este un razboi si nici n-o sa fie. Pentru optimizeri Google e doar un joc cu un set de reguli. Daca vrei sa ai vreo sansa sa castigi trebuie in primul rand sa respecti regulile. Altfel esti dat la o parte si catalogat trisor ca-n Vestul Salbatic. Sunt si exceptii, normal, insa destul de rar. Sper ca in .ro sa inceapa sa curete indexul mai repede.

  5. NA5ULNo Gravatar  Says:
    December 20th, 2008 at 2:31 pm

    Si pe mine ma enerveaza Google si politicile de indexare, dar cel mai mult ma enerveaza ca siteuri cu PR mare si care au continut slab profita, iar cele care au PR mic si continut bun (sunt mai calitative) nu au succes.

  6. CristianNo Gravatar  Says:
    December 20th, 2008 at 4:07 pm

    Sunt de acord cu uuu.
    Mi se rupe de faptul că banii ăia se duc la Google, în loc să se ducă la oamenii care fac “SEO”. E cât se poate de normal ca Google să scoată bani din afacerea asta. Toata infrastructura și toți oamenii din spate costă, nu sunt gratuite, plus că profitul e scopul oricărei afaceri.
    Nu știu care e piața SEO, dar sunt sigur de faptul că m-am săturat să văd spam în primele pagini cu rezultate.

  7. TudiNo Gravatar  Says:
    December 21st, 2008 at 5:13 pm

    NA5ULe, cum adica site-urile cu PR mare profita si cele cu PR mic dar continut de calitate nu? Chiar nu are nici o relevanta.

    Am un site cu un singur link inbound si are PR4, dar nu apare nicaieri in cautari pentru ca nu are trust. PR != rankings.

  8. TudiNo Gravatar  Says:
    December 21st, 2008 at 5:22 pm

    @Sergiu: ideal ar fi ca noi sa promovam calitatea, care are ea insasi valoare SEO (continut de calitate -> linkuri -> rankings).

    Asta vrea si Google de la noi, sa promovam calitate, nu rahat. Problema e ca orice site cu continut de calitate dureaza destul de mult sa-l ridici de la 0 si trebuie sa te bati cu o gramada de gunoaie de site-uri pana sa fii recunoscut si sa rankezi bine. Aici puncteaza blackhatterii, care nu au timp si nici nevoie sa rankeze pe termen lung.

    Am lucrat pe nisa “wow gold” pentru un site si cred ca e momentan una dintre cele mai dinamice si dificile nise din tier 2 (tier 1 fiind “clasicele” viagra, sex, insurance, etc). Aici aproape saptamanal gasesti alte rezultate spammy si firmele serioase si care ofera continut de calitate au foarte putine sanse. Vorbeam cu managerul unei companii relativ mari care vinde wow gold si m-a rugat sa ii estimez de cat ar avea nevoie sa bage in SEO ca sa se poata bate cu rezultatele spam. Cand i-am spus suma, mi-a zis ca nu ii renteaza pentru ca ar iesi pe minus.

    In cazul asta calitatea sufera si cei care ofera calitate au 2 alternative: sa faca si ei la randul lor spam sau sa gaseasca metode alternative de promovare. Nici una din variante nu ma incanta ca SEO.

    @Cristian:

    Nu știu care e piața SEO, dar sunt sigur de faptul că m-am săturat să văd spam în primele pagini cu rezultate.

    Confunzi SEO-ul cu spamul.

  9. CristianNo Gravatar  Says:
    December 22nd, 2008 at 6:12 am

    @Tudi: ideea era că SEO-ul este folosit în mod abuziv, nu era nicio confuzie :-) Căutarea după “wow gold” arată cât de departe s-a ajuns. Descrierile alea scurte afișate de Google sunt pline de “wow” și “gold” într-un mod enervant.

  10. palconiNo Gravatar  Says:
    January 1st, 2009 at 11:13 pm

    La multi ani :)

  11. CataNo Gravatar  Says:
    January 26th, 2009 at 3:24 pm

    “Ma enerveaza Google ca-s ipocriti”. Been there, done that, what else is new? Google e in primul rand o AFACERE! Ei spun ceea ce trebuie sa spuna. Cred ca uitati ca Google nu e nici un guvern, nici un stat in sine, e doar o companie si nu trebuie sa va faca voua pe plac. Iar cu putina experienta, iti dai seama foarte repede ceea ce ii place cu adevarat la Google, dupa care incepi sa-ti aduci trafic organic, faci bani si… taci din Google. Chiar il vei iubi pe Google.

  12. MakNo Gravatar  Says:
    March 1st, 2009 at 10:02 am

    Salut am si eu o intrebare …de ce cand scriu infoecoturism in google imi zice ca am scris gresit …cum fac sa apara si aceasta denumire ca orice sit in primul rand si sa recunoasca cuvantul infoecoturism

  13. TudiNo Gravatar  Says:
    March 1st, 2009 at 5:36 pm

    @Cristian, nisa cu “wow gold” e una dintre cele mai murdare din online. Gandeste-te ca sunt firme, majoritatea prin China, care au armate intregi de tineri in sweat shop-uri care toata ziua joaca World of Warcraft pe cativa centi, ca sa poata vinde “wow gold-u” la copii grasi din America si Europa de Vest. Sincer, ma mir cum de Google nu face curatenie intre ei de atata timp (fenomenul asta de wow gold spamming e prezent de vreo 3 ani).

    @palconi: mersi :D

    @Cata: corect, atata timp cat iti baga bani in buzunar taci si joci dupa regulile lor.

    @Mak: ai o problema interesanta si sincer nu m-am mai gandit la ea pana acuma. Cred ca e o problema de branding, pentru ca in momentul in care lumea va vrea sa acceseze site-ul tau si va cauta brand-ul pe Google, cuvantul respectiv se va “inradacina”. Mai mult ca sigur ca la fel a fost initial si cu “infoturism”, care si-a castigat dreptul de a fi un cuvant de sine statator in Google prin multe cautari de brand.

  14. solar power for your homeNo Gravatar  Says:
    November 21st, 2009 at 11:30 am

    Wow, you have really great info there, Thanks because I find this info useful. For me as an blogger, I work with Outlook as my email client and with the help of Email Sorter Wizard, an Outlook add-in, I manage all my email. I am sure people will benefit from your blog.

  15. MedunaNo Gravatar  Says:
    January 26th, 2010 at 8:40 am

    You covered all in detail, bro.
    Thanks for posting this. Bookmarking your blog. :D

  16. sohbet kanallarıNo Gravatar  Says:
    March 13th, 2010 at 6:52 pm

    Thanks for posting this. Bookmarking your blog. by admin

  17. DevonNo Gravatar  Says:
    November 20th, 2010 at 7:10 am

    This post is informative and helpful. I look forward to coming back for more like this

  18. MungerNo Gravatar  Says:
    January 29th, 2011 at 9:34 pm

    Hi, cool interseting article

  19. VawterNo Gravatar  Says:
    February 3rd, 2011 at 5:38 am

    Good article. Keep it up. Thanks

Leave a Reply