Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_el() should be compatible with Walker::end_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_PageDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 611

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_el() should be compatible with Walker::end_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_CategoryDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/tudiro/public_html/wp-includes/classes.php on line 728

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class wpdb in /home/tudiro/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 306

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WP_Object_Cache in /home/tudiro/public_html/wp-includes/cache.php on line 425

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WP_Dependencies in /home/tudiro/public_html/wp-includes/class.wp-dependencies.php on line 15

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class admin_subpages in /home/tudiro/public_html/wp-content/plugins/post-plugin-library/admin-subpages.php on line 22

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WPrapAjaxEditComments in /home/tudiro/public_html/wp-content/plugins/wp-ajax-edit-comments/wp-ajax-edit-comments.php on line 46

Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method GoogleSitemapGeneratorLoader::Enable() should not be called statically in /home/tudiro/public_html/wp-includes/plugin.php on line 311

Strict Standards: Non-static method Snip::get_for() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tudiro/public_html/wp-content/plugins/sniplets/sniplets.php on line 117
De ce ai nevoie de un audit SEO? | Tudi.ro

De ce ai nevoie de un audit SEO?


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/tudiro/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/tudiro/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/tudiro/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/tudiro/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/tudiro/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Acum circa 2 luni, ma contacteaza un om de afaceri roman ca are nevoie de optimizare pentru un site si sa ii fac o oferta. I-am spus ca primul pas pe care ar trebui sa il facem e sa facem un audit siteului sau, fapt care l-a infuriat la culme, pentru ca vezi Doamne, incercam sa “trag pielea de pe el” (citat direct).

Draga domnule webmasteroafacerist. Oricat as vrea, nu pot sa fac o estimare corecta la un pret de optimizare in 5 minute, fara o analiza completa si corecta. Daca iti spun 500 de euro, dar la analiza site-ului imi dau seama ca e de lucru de doua ori mai mult, cum iti pot cere apoi pretul corect de 1000 de euro? Vei zice ca tu ti-a facut bugetul dupa estimarea mea initiala si ca nu ai de unde sa scoti dublu, iar eu iti voi zice ca nu lucrez dublu pentru jumate. Tu pierzi serviciile mele, eu te pierd pe tine ca si client: lose-lose situation.

Ca sa pot face o estimare, am nevoie de o analiza solida asupra siteului, analiza pe care eu o fac intr-un audit SEO care acopera orice detaliu, pana la cel mai marunt, legat de problemele onsite, reteaua de linkuri, keyword research, competitie, estimari, etc. Am scris despre ce trebuie sa contina in mare un audit SEO, probabil o sa revin cu un articol mult mai complex si un exemplu concret, pentru ca articolul respectiv e cam vag.

Va dau si un exemplu clar de ce am nevoie de audit inainte sa incep cu optimizarea propriu-zisa: am lucrat recent cu un webmaster roman cum rar gasesti, care stia relativ bine cu ce se mananca optimizarea, dar avea nevoie de cineva sa ii gaseasca toate hibele in site (un portal de anunturi pentru afaceri foarte cunoscut) si sa ii dea solutiile optime.

Daca m-ar fi pus sa ii fac direct optimizare onsite si linkbuilding, o faceam fara sa am un suport de lucru si e foarte probabil sa ii fi facut un lucru ineficient, scump si cu ROI mic. Dupa ce i-am facut auditul siteului, am estimat ca va avea o crestere initiala de trafic de 20% in prima luna daca implementeaza modificarile care le-am sugerat, procentaj care poate creste daca link buildingul ulterior e facut corect. La mai putin de o luna, ma contacteaza si imi spune ca a avut o crestere de exact 20%. Noroc? Nu, lucru facut cu cap si o analiza solida: asta e cheia in optimizare.

Deci, de ce auditul SEO e primul lucru pe care trebuie sa-l faci cand iti optimizezi site-ul? Va explic prin cateva analogii, sa fie mai clara ideea:

- cand mergi la doctor ca te doare burta, il lasi sa te opereze inainte sa iti puna diagnosticul?

- cand mergi intr-un magazin, iei berea de pe raft, o bei, si dupa aia platesti?

- cand faci sex, termini treaba si dupa aia pui prezervativul?

Sfatul meu: daca apelati la un profesionist SEO pentru servicii de optimizare, platiti mai intai analiza si consultanta. O sa va salveze si pe voi si pe el de multe dureri de cap.


  1. Cum faci un audit SEO?
  2. SEO rapid sau SEO sigur?
  3. Tutoriale si Teste SEO de la Krumel si Remus Cretu
  4. Ghid de Optimizare pentru Wordpress
  5. SEO - Ghid de optimizare web

29 Responses to “De ce ai nevoie de un audit SEO?”

  1. dheoNo Gravatar  Says:
    October 9th, 2008 at 9:57 pm

    Ce inseamna ROI?

  2. TudiNo Gravatar  Says:
    October 9th, 2008 at 10:04 pm

    ROI = Return of Investment. Adica daca bagi 200 de euro intr-o investitie si scoti 250, ai un ROI pozitiv. Sau mai e calculat si ca procentaj, nu numai ca negativ, pozitiv. In cazul asta ma refeream la faptul ca el ma platea cu 900 de euro sa zicem, dar nu isi scotea banii astia prin trafic marit, decat poate dupa mult timp.

  3. alex dumencuNo Gravatar  Says:
    October 9th, 2008 at 10:57 pm

    Parca situatiile cu berea si prezervativul nu se potrivesc prea bine :)
    Poate ceva de genul: iti asiguri masina, dupa care le spui modelul/pretul ei.

  4. TudiNo Gravatar  Says:
    October 9th, 2008 at 11:35 pm

    Alex, se poate sa nu fie asa bune exemple, dar ideea era sa dau cazuri in care pui rezolvarea inaintea problemei :P

  5. CristianNo Gravatar  Says:
    October 9th, 2008 at 11:51 pm

    Ai dreptate cu ceea ce spui. Dupa ce i-ai explicat ce si cum afaceristului ala, el tot nu a fost de acord? Si inca o intrebare: auditul ala costa?

  6. TudiNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 12:01 am

    Nu am mai apucat sa ii explic. Cand cineva te ia cu atitudinea asta, parca parca nu mai vrei sa lucrezi cu el, oricat ti-ar da.

    Da, auditul costa separat fata de implementarea solutiilor de optimizare.

  7. romania ineditNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 12:15 am

    Acelasi lucru patesc eu atunci cand cineva vrea sa ia un credit pe firma , si atunci cand ii fac scorul ii spun ca , din pacate nu se incadreaza !
    Fraierestenii cred ca atunci cand o banca da banii pe baza unui proiect de investitii , o fac cu ochii inchisi , mai ales acum cand finantarile sunt foarte scumpe si bancile prefera sa atraga bani in depozite si sa-i plaseze la BNR , decat sa isi asume riscuri aiurea !
    Foarte multi confunda imprumuturile personale , cu imprumuturile bazate pe un business plan !
    Cand ii spui dobitocului ca are nevoie de un audit , crede ca vrei sa-i iei banii , chiar daca tu nu esti decat un modest colaborator .
    Nici nu este de mirare ca foarte multe firme o sa inceapa sa dea faliment !
    Asa cum managementul nu se face dupa ureche , tot asa si auditul SEO trebuie facut de un profesionist , dupa o analiza temeinica , toate astea pentru a garanta rezultate !
    Nu este vorba de rezultate de genul , in trei luni siteul o sa fie pe prima pozitie in google la cautarea dupa cuvantul X !
    In Romania munca intelectuala nu este respectata !

  8. TudiNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 1:28 am

    Ai punctat corect, e oarecum asemanatoare situatia de care zici tu. Ideea e urmatoarea:

    Fara audit, as putea sa imi mint clientul extrem de usor: “Da dom’le, sunt 1001 de probleme, costa 3,000 de euro sa le rezolvam”. Cand de fapt lipseste un title tag, are un 404 sau are h2 in loc de h1.

    Cu auditul facut, clientul vede EXACT ce ii fac eu si pe ce da banii ulterior. Nu mai merge cu “ai 1001 probleme”, pentru ca pe audit trebuie sa scrie alb pe negru care is alea 1001 probleme.

    Deci un audit ofera clientului:

    1. risc minim ca face o optimizare daunatoare
    2. control total asupra procesului de optimizare
    3. posiblitatea de a-l folosi pentru optimizarea pe plan indelungat a site-ului
    4. consultanta personala in implementarea solutiilor

    Dar eu nu ma supar pe clientii care nu sunt de acord cu metodologia mea de lucru. Eu ii inteleg, ei vor rezultate, nu voi cu statistici, probleme identificate, solutii potrivite si estimari. Pana la urma si eu, sa ma duc la un mecanic cu masina stricata (iara vorbesc in metafore), ii cer sa mi-o repare, nu sa-mi evalueze ce e stricat.

  9. romaniaineditNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 3:03 am

    Aicea cred ca gresesti , pentru ca atunci cand te duci cu masina la mecanic , intai ii face un audit si-ti spune ce are !
    La service se plateste si constatarea defectului pentru ca nu o suie degeaba pe rampa ! :P
    Nu are rost sa consideri ca ai pierdut cine stie de client , pentru ca un client interesat ar fi inteles ca auditul il protejeaza !
    Acuma este drept ca si tu ceri de la 1000 de lei in sus pentru un audit si poate a crezut ca vrei sa-l jupoi acuma , el saracu’ naparlind de abia la primavara ! :P

  10. Sorin VNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 8:37 am

    Pai din cate inteleg eu, majoritatea firmelor serioasa ar trebui sa aiba nevoie doar de audit. Din moment ce auditul respectiv le enumera care sunt problemele, si, cel putin in partea de structura a sitului, le pot rezolva cu cei care le-au facut situl. Daca nu a fost facut pe genunchi.

    Eu am lucrat in genul asta pentru mai multe situri: un audit, cu sugerarea solutiilor de implementat pentru a rezolva problemele constatate. Toata lumea a fost fericita :)

  11. robyroyNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 12:49 pm

    @Sorin V , sincer, eu ca webmaster daca in urma unui audit constat ca sunt anumite nereguli cu situl meu, nu m-as mai intoarce la cel care mi l-a facut sa imi corecteze erorile, asta inseamna ca de la inceput a fost facut prost, fara sa se tina cont de factorii importanti pentru o buna optimizare ( ma refer aici la optimizare onpage, fireste) , e o situatie ipotetica pentru ca siteurile personale mi le-am facut singur asa ca pentru eventuale erori ma dau eu insumi cu capul de pereti :)

  12. TudiNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 1:11 pm

    Robyroy si Sorin, intr-un audit, pe care stau sa zicem 20-25 de ore, cred ca analiza problemelor on-page dureaza maxim 2 ore. Mult de lucru e la keyword research, competiton research si gasirea de linkuri relevante de cumparat/obtinut.

  13. romaniaineditNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 2:35 pm

    Tudi , eu cred ca este foarte bine ca ai precizat ca analiza problemelor on-page dureaza maxim 2 ore , pentru ca proprietarii de siteuri care poate citesc acest articol scris de tine si comentariul scris de robroy , pot sa inteleaga ca auditul unui site provin numai de la constructie .

    OffTopic : robyroy , daca ai nevoie de ajutor si nu are cine sa te dea cu capul de tastatura , te ajut cu mare placere ! :P Iti fac si auditul gratis , asa cum ti-am promis pe blogul lui Krumel , adica iti spun de cate ori trebuie sa te dai cu capul de tastatura si cate mouse-uri trebuie sa schimbi , ca sa mearga treaba bine ! ;)
    O zi buna in continuare si noofence , desigur ! :)

  14. RobyroyNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 9:03 pm

    Hehehe, cred ca am fost inteles gresit, sau m-am exprimat eu incorect:))
    Mea culpa
    Ma refeream la faptul ca nu m-as intoarce la cel care mi-a facut siteul pentru a remedia problemele,daca in urma auditului descoper ca siteul este deficitar la optimizarea onpage. Nicidecum nu m-am gandit ca e cel mai important aspect al unui audit seo sau ca doar la atat se rezuma un audit..
    off topic::@romania inedit in general imi place sa imi bat singur capul cu problemele mele, am mai zis-o si o repet, seo am invatat cate ceva si aplic strict pe proiectele personale, insa daca tot ai un acces de marinimie accept un audit din partea ta:) Mi-ar prinde bine o parere din exterior, dar…..problemele descoperite mi le rezolv singur ! Am si eu mandria mea :))

  15. TudiNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 9:55 pm

    Roby, eu te-am inteles, ziceam doar ca in SEO, dupa parerea mea, nu e greu sa gasesti erorile unui site si sa le rezolvi. Greu e sa studiezi piata, competitia si keywordurile corect (chestii care doar un audit cu un research complet il poate obtine).

    Cat despre cei care fac siteuri, nici nu cred ii poti invinui prea mult. Ei sunt platiti sa ofere designul si functionalitatea siteului, nu neaparat si optimizarea. Nu strica niciodata sa stii putin SEO ca programator/designer, dar na, pana la urma nu e felia lui de paine :)

  16. RobyroyNo Gravatar  Says:
    October 10th, 2008 at 11:22 pm

    Departe de mine gandul de a-i invinui pe cei care fa siteuri, dar na, daca isi respecta blazonul teoretic ar trebui sa faca si un minimum de optimizare on page. Eu unul asa as face :)
    Off topic:: merci de mesaj.
    Am scos moderarea, dar nu mai las posturi anonime:). Incerc sa limitez un pic potentialul spam.

  17. CristianNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 7:56 pm

    E discutabila treaba cu auditul contra-cost pentru ca de exemplu la unele cabinete stomatologice controlul este gratuit.

  18. romania ineditNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 8:59 pm

    Si la unele cabinete ginecologice te pune doctorul sa stai capra si sa behai din cand in cand , ca sa vada daca mai respiri ! :P

  19. TudiNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 9:11 pm

    @Cristian: ok, inteleg ce zici, dar nu se compara. Pentru ca la un dentist, controlul dureaza 5 minute, isi permit sa il faca gratuit, ca mai apoi sa umfle pretul lucrarii.

    La mine un audit SEO pentru un site mediu ia cam 20 de ore, pe parcursul a 6-7 zile. Tu ai lucra 20 de ore gratis?

    @Butelie: tu de cand umbli pe la ginecolog? :D

  20. romania ineditNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 9:15 pm

    Eu am fost la o ginecoloaga , nu spun cine , ca nu vreau sa-i fac reclama ! ;)
    Un audit SEO dureaza , asa ca este normal sa coste .
    Daca ar fi degeaba , ar face aproape toata lumea si nu s-ar mai obosi sa te plateasca sa implementezi concluziile acestui audit . :D

  21. TudiNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 9:37 pm

    Pai implementarea solutiilor o poate face oricine, nu esti mare SEO daca schimbi un titlu si pui un H1.

    Sa stii sa analizezi bine cuvintele cheie pe care lucrezi (si crede-ma, nu intodeauna cuvantul cu traficul cel mai mare e si cel mai bun) si cu cine te bati e cel mai important, dar si dureaza mult pana analizezi tot.

    Gandeste-te, trebuie sa analizezi fiecare competitor direct (ma rog primii 5-10 de obicei), ce linkuri are, de unde ii vin, care sunt punctele forte sau slabe, pe ce keyworduri e optimizat, date tehnice de infrastructura, etc.

  22. CristianNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 10:02 pm

    @romania inedit: tie asa iti face medicul ginecolog? :-P

    Fara prea mare legatura cu subiectul, recomand citirea articolului “Why SEO is not a job”, inclusiv a link-ului de la sfarsit.

  23. TudiNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 10:06 pm

    Cristian, nimic mai departe de adevar decat ce se spune in link-ul ala. Intr-adevar, pentru ca multi vorbesc de SEO, chiar daca nu stiu cu ce se mananca, ii da un aer de gluma. Am crezut ca am explicat cateva comentarii mai sus ce face diferenta intre un SEO amator si unul care stie ce vorbeste:

    Market research-ul (keywords + competitie + linkuri potentiale). Aici e greul. Dupa cum ziceam, sa vezi ca titlul nu e bine pus sau sa schimbi un header din bold in H1 nu e mare branza.

  24. romania ineditNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 10:23 pm

    Pe mine doctora ginecolog ma invata anatomie !
    Maine invatam despre limba ! :P

  25. TudiNo Gravatar  Says:
    October 12th, 2008 at 10:26 pm

    Ma imi stricati relevanta de continut a paginii :)) Eu am optimizat sa ajung sus pentru “audit seo” si o sa ies sus la “ginecolog” din cauza voastra :))

  26. MirceaNo Gravatar  Says:
    October 18th, 2008 at 5:43 pm

    “Cand de fapt lipseste un title tag, are un 404 sau are h2 in loc de h1.”
    Cum sa iei bani pt asa ceva, Doamne!

    “Market research-ul (keywords + competitie + linkuri potentiale). Aici e greul.”
    Da, intr-adevar…este o adevarata arta :|

    “La mai putin de o luna, ma contacteaza si imi spune ca a avut o crestere de exact 20%. Noroc?”
    coincidenta..

  27. TudiNo Gravatar  Says:
    October 18th, 2008 at 7:07 pm

    @Mircea: te poftesc sa refulezi in alta parte.

  28. romania ineditNo Gravatar  Says:
    October 18th, 2008 at 9:03 pm

    O sa iesi la cautari de genul , sex cu prezervativ cu un doctor ginecolog ! :P
    ;)

  29. AlexNo Gravatar  Says:
    July 21st, 2010 at 3:39 pm

    Bun…eu unul nu pot sa-mi dau seama cum arata acest audit…si Tudi spunea ca in viitorul apropriat va pune unu audit concret…sunt curios cum arata si cu ce se haleste, pentru ca in mare am inteles cam ce se pune in el…problema e cum ? :|

Leave a Reply