Astazi am citit ceva foarte util

Sunt doua tipuri de seminte de chia, albe si negre, cu continut similar de acizici Omega 3, proteine, fibre si alti nutrienti.

Semintele de chia contin o mare cantitate de acizi polinesaturati si contin grasimi cum ar fi Omega 3 si Omega 6. Sunt o sursa importanta de proteine continand o mai mare cantitate de calciu decat laptele si o mai mare cantitate de fier decat spanacul. O vitamina benefica organismului este vitamina B3. Efectele semintelor de chia sunt antioxidante, antitumorale, antiinflamatore, antivirale,  ajuta la scaderea glicemiei, protejeaza vasele sangvine, energizeaza si protejeaza musculatura, induc starea de satietate fiind recomandate in curele de slabire, protejeaza de poluare, raze UV si fum de tigara.

Pentru ca au atat de multe beneficii citeste despre semintele de chia pe Paradisul Verde. Consumul de seminte de chia ajuta la scaderea colesterolului din organism, al tensiunii arteriale si ajuta la scaderea riscului de boli cardiovasculare, ajuta la reducerea nivelului trigliceridelor. Semintele de chia reprezinta o sursa de energie pentru organism fiind recomandate persoanelor care efectueaza sporturi de performanta pentru ca ajuta la sporirea rezistentei.Un beneficiu al semintelor de chia este faptul ca ajuta la pierderea in greutate fiind extrem de satioase si fiind o sursa bogata de protein si antioxidanti ajutand organismal si in acelaasi timp contribuind la slabire.Semintele de chia au un efect antioxidant asupra imbatranirii celulelor datorita continutului ridicat de antioxidanti si care ajuta la protejarea organismului de radicalii liber ajutand la scaderea sanselor de cancer. Tot antioxidantii ajuta semintele de chia sa aiba o durata mai lunga de conservare chiar si fara refrigerare. Continutul de Omega 3 din semintele de chia ajuta la scaderea colesterolului si mentin o functie arteriala corespunzatoare. Semintele de chia reduc rezistenta la insulina si au un rol important in reglarea nivelurilor de insulina din sange.Datorita continutului bogat in calciu semintele de chia ajuta la fortificarea oaselor.Pe langa calciu, semintele de chia contin fosfor, magneziu si proteine.Pentru ca este un aliment bogat in acizi Omega 3 ajuta la combaterea depresiei si chiar a simptomelor ADHD.Exista posibile efecte de stopare sau vindecare a diferitelor forme de cancer cu ajutorul semintelor de chia.

Semintele de chia pot fi folosite in domeniul cosmetic prin aplicarea de diferite scruburi asupra corpului. O alta utilizare a semintelor de chia este sub forma de ulei prin adaugarea de cateva picaturi in crema hidratanta pe care o folosim in mod normal pentru a imbunatati efectul.Aceasta recomandare este pentru un tip de piele uscata. Tot uleiul din seminte de chia poate fi aplicat sub forma de cateva picaturi direct pe fata pentru a-I conferi luminozitate. Acizii grasi Omega 3 din semintele de chia au proprietati antiinflamatorii puternice avand efecte de diminuare a acneei. Semintele de chia au beneficii inclusiv asupra parului prin adaugarea semintelor in masca de par folosita in mod frecvent.

Semintele de chia pot fi folosite si in domeniul culinar, in deserturi, bauturi sau la ingrosarea sosurilor fiind un bun inlocuitor al oualelor.In cazul in care sunt incluse in meniul zilnic, seminte de chia acestea pot provoca afectiuni gastro-intestinale, cum ar fi gaze sau balonare, aceste reactii datorandu-se cresterii bruste a consumului de fibre si de accea se recomanda consumul unei mai mari cantitati de apa si sa se creasca treptat consumul de seminte.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *