Succesul Spotify un dubiu?

 

In urma cu doar 10 ani, serviciile de streaming online ale muzicii nu erau luate in serios de directorii industriei, insa in 2007, co-presedintele Columbia Records Rick Rubin, a propus ideea aceasta ca o metoda de combatere a pirateriei. Acesta sugera plata a 20$ de dolari pe luna, muzica sa provina din toate colturile lumii, iar aceasta lume noua digitala sa fie ca o librarie virtuala accesibila de oriunde, de acasa, de pe telefon, din masina sau de pe televizor.

Asa cum s-a confirmat mai tarziu, Rick Rubin descria Spotify care s-a lansat un an mai tarziu. In plus, acesta a ghicit chiar si pretul, insa inca se asteapta ca Spotify sa faca profit, in timp ce planurile de listare la bursa au fost amanate temporar, ridicand o intrebare importanta cu privire la modelul de afaceri.

Alti jucatori

Bineinteles, in ziua de azi Spotify nu este singura platforma de streaming, aparand multi alti jucatori in ultimul deceniu, de la Apple Music, Deezer, Tidal, Qobuz sau Amazon Prime Music, insa Spotify este liderul lor, avand peste 100 de milioane de utilizatori, dintre care 40 de milioane au optat pentru pachetul premium. Firma suedeza este prezenta astazi in 60 de tari, inclusiv pe cea mai mare piata muzica a lumii, adica cea din Statele Unite, unde 51% din consumul total al lumii a avut loc s-a inregistrat in 2016.

In schimb, se pare ca planurile pentru listarea la bursa au fost amanate din nou, pana in 2018, miscarea fiind motivata de diferiti factori precum evitarea riscului pierderii unei cantitati importante a continutului. In prezent, Spotify plateste 55% din venituri catre casele de discuri ca drepturi de autor, insa alte procente se duc catre diferiti furnizori, iar pentru ca aceasta companie sa se bucure de profit, aceste cifre ar trebui micsorate.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *